26 Mayıs 2011 Perşembe

Unutmak (29. Bölüm)

Bölüm 29 ~Minwoonun Evi~ Kücük bir aciklama: Minwoo nun
bakis acisini Sevda tam bilmiyor,sadece ona kisa bir sekilde detailsiz
anlatmisdir.Sevda Minwoonun onu ilk Rüyasinda gördügünden habersiz dir.
Minwoonun bakis acisini sadece okuycular biliyor bunu bilirtmek
istedim................ Ben ne diycegimi
sasirmisidim. Beni ilk Marketde mi görmüsdü, ama ben onu fark bile
etmemisdim. Basim halen onun omzundaydi. Gene Kader dedi, gercektende
Kadermiydi acaba ikinci kes karsilasmamis? Ona simdi ne demem lazimdi.
Suan bana Kalbini acmisdi. Neden devam anlatmak istemedi, anlatirsa onun
deli oldugunumu düsünecektim ondan mi korkmusdu ve sadece otobüsdeki
olayi anlatmisdi. Ama ben onun bakis acisini devam bilmek istiyordum,
beni hangi gözlerle gördügü ve benim hakimda düsündüklerini, herseyi
bilmek istiyordum. Ne demisdi, Kerem ile bir gecmisin var benimle de
geleceginin olmasini istiyorum demisdi. Bunda ciddimiydi, benimle bir
Gelecek mi planliyor ve istiyordu. Gelecek evet Gelecek! Acaba benim
gercekten bir Gelecegim ola bilirmiyidi diye düsündüm. Onunla bir
Gelecegi hayal kurmak gercekten kulaga hos geliyordu. Gene düsünmeye
baslamisdim, o arada Minwoo ayaga kalkip elimi tuttu ve beni kaldirip
yürümeye basladik. Böylelikle gene beni düsüncelerimden kurtarmis oldu.
Ona bakip tesekkür ederim dedim sadece ve hemen yere baktim. Elimi daha
cok siki tuttu ve hic birsey demeden yürümege devam ettik. Burasi
nereseydi cok merak ediyordum, burayi daha hic gelmemis ve görmemisdim.
Derin nefes alip ona nerde oldumuzu sordum. Buraya genelikle yasli
kisiler gelir yürügüs yapmak icin, en sakin yer burasi oldugu icin
buraya getirdim seni. Beyenmedin mi yoksa dedi? Hayir ondan degil,
sadece gercektende cok sakin bir yer ama yaslilari göremiyorum ben,
neden sadece biz variz burda diye sordum. Gülümsedi, yoksa benden
korkuyormusunuz Sevda Hanim, sizi yiyecgimden mi korkuyorsunuz, yanliziz
diye size birsey yapmam dan mi korkuyorsunuz? Neden öyle seyler
diyordu, neden sizli bizli konusmaya basladi anlamamisdim, acaba onu
kirmismiydim bu sorumla veyada bir hata mi etmisdim, emin degildim. Ben
öyle seyi kas etmemisdim ve beni neden yanlis anlamisdi, hemen hayir
hayir öyle birsey düsünmedim, yani ben onu demek istemedim beni yanlis
anladin Minwoo. Birden Minwoo kahkahalara boguldu, saka yaptim hemen
ciddiye alma Sevda, tabiki sen öyle seyler düsünmesin bunu biliyorum
sana sadece saka yapmak istedim, icimden geldi. Utanmisdim, benle dalga
geciyordu ama neden hosuma gitmisidi bu saka denen sey, bende gülümsedim
ona, biraz olsun rahtlamisdim, demekki bana kizgin felan degildi ve
sadece saka icin benle sizli bizli konusmusdu demek. Devam
yürüyorduk, saat ilerlemisdi ve hava yavas yavas karariyordu. Artik
geri dönelim arabami almamiz icin o dondurmacinin yerine gitmemiz lazim
diyip bütün kosdugmuz yolu geri yürüdük. Yol boyunca elimi birakmadi.
Baya kosmusuz, oraya varmamiz 45 dakikamizi almisdi. Yol boyunca Minwoo
ama durgunda, birseyler düsünüyordu, ama ne düsündügünü bilmiyordum,
acaba bana düsüncerlini anlatigi icin pisman miydi, yoksa ona bu konu
hakinda birsey demedim diye mi üzülüyordu. Ama ona tesekkür etmisidim,
bu yeterli degilmiyidi onun icin, gene onu üzdümmü diye düsündüm ve
Arabasina bindim. Nereye gitmek istersin Sevda, karnin acikmisdir, benim
karnim Zil caliyor diyip Arabasini calsidirdi. Benim icin fark etmez
dedim, ozaman benim Eve gidelim sana yasadigim yeri göstermek istiyorum
diyip arabayi sürmeye basladi. Onun Evene mi gidecektim, neden
heycanlanmisdim. Evi acaba nasil di, muhtemelen Evi güzel olamaliydi
cünkü kendisi Mimardi, ayni Keremim gibi. Hayir Sevda simdi Keremi
düsünemesin dedim kendime ve Arabanin camindan bakinmaya basladim. Minwoo
yol boyounca hic konusmadi, sadece Arabayi sürdü ve bana hep gülümsedi.
Ben camdan yollara bakiyordum, yol cizgilirine odaklanmisdim artik,
onlari saymaya bile basladim. Günes batmak üzereydi. Bu günüde bitirdim
yakinda ise debasliyacagim diye mirlidandim kendi kendime. Minwoo bana
döndü, birsey diyip demedigimi sordu, ben hayir dedim ve disariya devam
baktim. Burasi benim Mahalleme cok benziyordu. Benim Mahallemde iki veya
üc sokak ileride olmasi lazim diye düsündüm. Iste geldik, burasi benim
evim bak surda diye gösterdi bana, eli ile gösterdigi trafa baktim. Evi
cok büyükdü. Sira sira Müstakil evler vardi. Iste Sevda Ücünce ev
ortadaki benim Evim. Evin disi gercekten güzeldi, kücük bir ön bahcesi
vardi. Arabadan indik. Elimi tutu gene ve Kapiya dogru yürümeye
basladik. Kapisi demirden di. Cebinden Anahtarlari aramaya basladi,
birden panikleyerek arabaya kosdu. Acaba Ahnartarlini mi kaybetmisidi?
Bulduuuum diye bagrdi, hemen yanima kosdu ve kapiyi acti. Buyur iceriye
gir diyip beni davet etti. Ayakabalirimi cikarip, orda dizili olan
terliklerden birisini giyip iceriye girdim. Korede ayakkabilarla Evlere
girilmedigini biliyordum, ayni bizde ki gibiyidi. Ondan Kore Kültürünü
cok seviyordum. Beni Salonuna götürdü. Salonu gercekten büykdü, ve
Modern dösenmisdi. Duvarlarinda Aile Resimi vardi. Annesi ve Babasi
olmasi lazimdi, sonra bana anlatigi aklima gelmisdi, ailesini
kaybetmisdi ve sadece ablasi vardi Busanda. Onun icin üzülmüsdüm,
annesini ve babasini kaybetmisidi. Resime baktigimi fark etti, yanima
geldi ve bana arkamdan sarildi, cok sasirmisidim, ama birsey diyemedim.
Sarilamsina izin vermisdim. Annemle Babami selamlamak istermisin diye
sordu bana. Selamlamak diye sordum, bizde adettir büyükler selamlanir
bak hafif eyileceksin resmin önünde sana göstereyim diyip resmin önünde
eyildi. Anne Baba iste size cok bahsettim Sevda bu, güzel demi, yalan
söylememisim bunu derken gülümsüyordu. Utanmisidim, ama onun yaptigi
gibi eyildim resmin karsizinda, biraz kendimi garip hissetmisdim. Bunu
neden yapiyorduk anlamamisdim. Ama onu kirmamak icin yapmisdim. Minwoo
mutfaga gitmisdi yiyecek seyler hazirlamak icin, bense odalari gezmeye
baslamisdim. Evi gercektende büyüktü, ve tek basina yasiyordu. Her yer
tertemizdi, galiba titiz birisiyidi. Hic bekar evine benzemiyordu.
Odalari teker teker gezdikten sonra salona gectim ve minwooyu beklemeye
basladim. Muzik acik oldugunu fark ettim, demek ben odalari gezerken
acmisdi Muzigi. Gözlerimde agirlik cökmüsdü birden. Acaba cok mu
yorgundum ama uyumak istemiyordum. Onun yanina gidip yardim etmek
istiyordum ama gözlerim kendiliginden kapandi ve uykuya daldim. Minwoo: Pilavli
Curry yapmayi karar verdim, evimde onun icin mazemeler vardi. Yapmasi
cabuk ve kolaydi benim icin. Curry yemegini cok seviyordum. Acaba Sevda
da severmiydi bunu bilmiyordum ama ögrenecektim bugün. Acaba o simdi ne
yapiyordu. Kapilarin acip kapandigini duydum demekki odalari geziyordu.
Simdi ne hissediyor diye merak ediyordum. Onu evime getirmekle dogru mu
yapmisdim bilmiyordum ama onun evimi görmesini cok istiyordum. Nasil
yasadigimi ve beni daha iyi tanimasini istiyordum ve böylikle daha da
yakinlasa biliriz diye düsünüyordum. Onu hep yanimda istiyordum. Benim
yanimda olunca kendimi cok huzurlu ve mutlu hissediyordum. Acaba oda
huzurlumuydu benim yanimda, bunu bilmek icinde can atiyordum ama
birtürlü ona sormaktan cekiniyordum. O gece geldi aklima, onun uyumasini
izliyordum, nasilda endiseliyidim onun icin o gün. Sandalyede oturup
unu izlerken hafif dalmisidim, Sevdanin yattigi yatak gicirdamisdi, o
sesden uyanmsidim ama gözlerim halen kapiliidi. Sevdanin yatakdan
indinigini fark ettim ve sonra bir agrilk hissetim üzerimde, üzerime
birsey örtmüsdü. Gözlerimi acayim mi diye düsündüm ama acmak istemedim,
onun benim yanimda kalmasi icin gözlerimi devam kapatim ve uyumus
numarsi yaptim. Birden Sevda konusamya basladi, onun Kaderi miyim diye
sordu bana, onu unuta bilirimiyim diye sordu. Onun dünyasina girdigimi
söyledi, bunu söylerken neden kendimi daha mutlu hissetim, o an ona
sarilmak istedim ve kendimi zor tuttum. Benden yardim istedigini
söyledi, neden ben uyurken anlatiyordu bunlari, neden bana dogrudan
sormuyuordu, neden korkuyordu bu sorulari bana sormaya ve ben uyurken
soruyordu bunlarin hepsini. Bana iyiki varsin dedi. Neden buna cok
sevinmisidim. Kendimi daha da cok mutlu hissetme saglidi bu iki Kelime
"iyiki varsin". Kendisinin gücsüz oldugunu söyledi, Ona hayir Sevda sen
güscsüz degilsin demek istedim, sen benim tanigim en gülü kadinsin ama
bunlari diyemedim. Gözüme sacim gelmisidi beni rahtsiz ediyordu, kafami
hafif oynattim, böylelikle sactelimden kurtulurum sandim ama olmadi.
Sactelim halen göz kirpime yapismisdi, birden bir el hissetim. Sevda o
saci cekti. Saclarimi oksamaya basladi, bunu daha hic yapmamisdi,
yanagim yanmaya basladigini hissetim ve sanki her yer cok sicak olmusdu.
Birden elleri yanagima gitti ve yanagimi oksamaya basladi o narin
elleri ile, ben ona bunu hep yapiyordum onun yüzünü avcuma alip
oksuyordum ama o bana ilk sefer böyle dokunuyordu. Bu dokunus cok hosuma
gitmisidi. Kendimi cok rahat ve güvende hissediyordum. Ona bakmak
istedim, onun yüzünü görmek istedim ve gözümü acip onun elinden tuttun
ve ona dogru baktim............ Birden ocaktaki
yemegi unuttumu fark ettim ve altini hemen kapadim, curry tasmak
üzereydi, allahdan yanmasini önledim yoksa ac kalacaktik ve Sevdaya
rezil olacaktim. Sofrayi kurmayi düsündüm ama bundan önce Sevdaya bakmak
istedim ve salona gittim. Sevda kanepede uzanmis uyuyordu. Onu acaba
cok mu yordum diye düsündüm ve hemen odama gidip bataneyi aldim. Onun
üzerini örtüm, üsümesini istemiyordum. Onun yanina oturdum ve sacini
oksamaya basladim. Onun sacini cok seviyordum. Ona dogru eyildim ve
kokusunu icime cekmeye basladim. Onun kokusu cok hosuma gidiyordu. Seker
gibi kokuyordu sanki. Bu kokuyu hic biryerde koklamamisdim. Saci ipek
gibiyidi. Yüzünü incelemeye basladim gene, gecen de yapmisidim bunu,
birden kendimi garip hissetim, acaba yanlis birsey mi yapiyorum diye ama
kendime söz geciremedim ve onu incelemeye basladim. Yüzüne baktim,
kumraldi, burnu kücük ve dudaklari dolgundu, en cok dikkatimi ceken ama
gözleri oldu Sevdanin. Gözlerinde hep hüzün ve aci vardi. Gözlerinin
alti biraz mordu. Cektigi acidan olamsi lazimdi, hep agliyordu Sevda
cünkü. Iste o Gözler beni ona baglamisdi, ayni rüyamadaki gibiyidi o
Gözler. Evet su rüya dedim ve rüyam gene aklima geldi. Sana Rüyami
anlatmak istiyorum ama beni yanlis anlarsin diye cok korkuyorum Sevda.
Ondan sana bu rüyayi anlatamam suan, simdi daha cok erken. Sana ne
hissetigimi de anlatmak istyiorum ama bunun icinde erken bunu biliyorum.
Yüzügü gene ilisdi gözüme, elini aldim ve yüzügüne baktim. Nezaman ki
sen bu yüzügünü cikardin ozaman sana rüyami anlatacigim Sevda söz. Elini
birakip ona dogru yaklasdim ve arnindan öptüm onu, bunu yapmam dogru mu
bilmiyordum ama gene de yaptim ve pisaman da degildim, neden ona
gülümsüyordum bunu derken bilmiyordum, zaten beni görmiyor ve
duymuyordu. Ayni bir bebek gibi uyuyordu, rüyasinda ne görüyordu cok
merak ediyordum.Yanagini oksamaya basladim. Senin yaninda ben cok
mutluyum Sevda, hersey icin tesekkürler diyip salondan ayrildim ve
sofrayi kurmaya basladim. Bir Saat gecmisdi halen uyuyordu. Yemekleri
tekrar istim ve onu uyandirmaya gittim............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder